duminică, 14 octombrie 2018

Cum ar fi daca mi-as face casa?

Tatăl meu nu s-a căsătorit până nu și-a făcut casă. Asta a fost ambiția lui. Dar, la țară, oamenii așa făceau, nu era singurul în această situație. I-a fost greu, mi-a povestit cum a făcut. A alergat după materiale de colo până colo, că nu găseai totul într-un singur loc. De la unii luai cărămidă, te duceai în altă parte să iei ciment, adu pietriș, cară apă, taie lemne, du-te la gater să-ți faci scândură, cumpără instalațiile. Asta ca să nu mai zic de meșteri. Nu era singurul care făcea casă în zonă, trebuia să te duci să vorbești cu tâmplarul, cu muncitorii, cu femei să ajute la făcut mîncare pentru cei ce munceau. Să vezi când erau liberi să vină și la tine, să te înțelegi la bani, să respecți hachițele fiecăruia: unul vrea pauză la 12, altul la 2, altul vrea băutură, unul mănâncă numai de post, altul vrea numai varză și carne, ăla pleacă la 3 că mai are treabă, altul stă până la 7 seara, unul nu știe cum să facă mortarul, altul se băga doar la fundație, ăla cioplește într-un fel, altul altfel. Credeți că era simplu? Nu era deloc.

Cum ar fi dacă mi-aș face eu acum casă? Păi cred că aș înnebuni. Acum mai e o chestie: piața materialelor de construcții s-a diversificat foarte mult. Te duci să iei tablă și ai de ales între tablă zincată, tablă laminată, tablă neagră laminată, apoi ai profile metalice HEA, HEB, INP și alte prescurtări din astea de nu mai știi ce și cum să alegi, tot felul de rigips, BCA, vopseluri, izolații. Nu sunt meseriaș și nu mă pricep, trebuie să te duci cu un meseriaș la mai multe depozite și dacă întrebi doi meseriași dferiți, fiecare își poate recomanda altceva, ce știe el că e mai bun și se potrivește la ce ai de făcut. Și încă nu am ajuns la costuri. Aia e mai ieftină, dar ține 5 ani, aia e mai scumpă, ține 10, ailaltă e și mai scumpă, dar are nu știu ce izolație, profil, diametru.

De aia e bine să ai un singur loc să te duci și să alegi tot ce ai nevoie. Știți conceptul de casă de comenzi? Te duci la oameni și le zici ce le trebuie și ei comandă pentru tine, cât îți trebuie și cum îți trebuie. Ai consultanți care te sfătuiesc ce și cum, ei nu sunt angajați ai unei firme și pot să îți recomande fix ce cred că îți trebuie, nu ce face firma x sau y. Casă de comenzi in domeniul materialelor de construcții? Ei bine, există.


Când îmi voi face casă (și eu aș vrea să-mi fac una), voi apela la ei. M-au atras cu acest concept de a găsi tot ce trebuie într-un loc. Plus că trăim în era internetului și toate se comandă online, pe site-ul lor, nu trebuie să mă duc la nu știu ce depozit la mama naibii. Ei nu depozitează materialele, le comandă pentru tine pe loc și astfel ai și un avantaj la preț, pentru că nu plătești depozitare și e convenabil și că ai o singură livrare pentru toate, nu 7 livrări pentru 7 chestii diferite.

Mai au o chestie care este unică: recenzii video. Asta înseamnă că atunci când vin băieții și îți aduc materialele, tu filmezi livrarea și ei îți dau și o reducere. Mișto, nu? Nu primești o avere, dar știi cât contează fiecare leuț când ai de cumpărat o mulțime de lucruri? Pe site au deja o mulțime de recenzii video, te uiți și vezi ce au primit alți oameni, cum au primit, cum au montat.

E clar, da? Înainte să mă însor îi fac casă, nu ar trebui să fie prea complicat acum.

Acest articol a fost construit pentru Superblog 2018.


Niciun comentariu: