marți, 23 octombrie 2018

Gravăm, marcăm, filosofi rămânem

Am scris în articolele precedente despre casa mea, despre cum fac rost de materiale, despre proiectul casei, despre bucătărie. În acest moment nu este decât un vis. Dar pare un vis bine documentat, nu? Ei bine, voi merge încă și mai departe, pentru că m-am gândit deja la un alt detaliu: scările.

Mai am puțin de finisat gândurile la capitolul scări. Aș vrea ca scările de la intrare, nu multe, să fie din piatră. Întrebarea e dacă să am scară interioară sau nu? Pe de o parte, mă atrage ideea unei scări interioare, pe de altă parte sunt conștient că asta atrage după sine niște limitări de ordin arhitectural: ia din spațiul util și modifică modul în care sunt gândite elementele de susținere, podeaua și tavanul etajului. Vreau un singur etaj, posibil și o mansardă, dar pot la fel de bine să optez pentru o scară exterioară. Am vaga senzație că la capitolul ăsta iubita mea se va implica decisiv. Oricum ar fi, însă, am o idee care să transforme niște scări banale în elemente interesante, unele filozofice chiar.

Sunt un om norocos. Sunt sănătos. Nu la cap, dar în rest sunt bine. Am unde sta, am un serviciu, familia îmi e alături, am o iubită minunată, mănânc și beau ce vreau. Dar multe din lucrurile pe care le am au fost realizate cu muncă. Nu am primit de-a gata, a trebuit să învăț, să mă străduiesc, să strâng din dinți, să încerc iar și iar, să o iau de la capăt, să trec peste frici și slăbiciuni. ”Așa-i viața ca și-o scară” zice un cântec. Și aș vrea să gravez undeva chestiile astea pe care le-am învățat. De ce nu pe scara casei mele? Casa ar fi un vis realizat și e exemplul perfect pentru ceea ce e nevoie să îți împlinești dorințele. E nevoie de muncă, de perseverență, de curaj. Voi marca aceste cuvinte cheie pe scara de la intrare. Pe prima treaptă voi grava CURAJ, pe a doua PERSEVERENȚĂ, pe a treia MUNCĂ. Iar pentru a patra și a cincea mă gândesc la CHIBZUINȚĂ și DRAGOSTE.

Cum voi face asta? Am la îndemână un instrument perfect: gravatorul laser. Știu și care va fi: se numește Bodor BCL-1309XUF. Este un gravator laser de dimensiuni mari, foarte potrivit pentru a grava plăcile de piatră care vor îmbrăca scările de la intrare. Este comercializat de COLOP România și poate grava pe aproape orice material, mai puțin pe sticlă. Masa de lucru este mobilă și pot opta pentru o adâncime de gravare de până la 5 cm. Are tehnologie Wi-Fi și astfel îl pot conecta direct la computer, nu sunt limitat de fire și prelungitoare și pot trimite comanda direct din programul de grafică. E foarte precis, are pointer de urmărire și poți vedea prin geamul de plexiglas procesul pas cu pas.

                                                             Sursa foto: bodorlaser.ro

Sună puțin nebunesc, nu? Nebunie cu accente filozofice, chiar. Dar greșesc cu ceva? Nu. Ai nevoie de curaj, perseverență, muncă, dragoste și chibzuință în viață. Ai nevoie și de un gravator laser, ca să-ți pui oaspeții pe gânduri. Sper că mai vin pe la mine și a doua oară. Dilema mea acum e alta: ce să marchez pe treptele scării interioare. Am deja niște idei, prietena mea are și ea câteva (cum să nu aibă, păi nu?), dar ce-ar fi să-mi dați și voi niște sugestii? Pot fi oricât de trăsnite, eu sunt deschis la trăsnăi. Să vă văd!


Acest articol marcant a fost scris pentru Superblog 2018.

Niciun comentariu: