Există
foarte multă deșteptăciune pe lume. Dacă stai și te gândești
câte chestii sunt denumite azi cu ”smart” înainte, te apucă
încântarea. E minunat să știi că ești înconjurat de
smart-chestii.
E
adevărat, în același timp, că acea categorie care este cel mai
bine reprezentată este cea a fundurilor deștepte (”smart-ass”),
adică, vorbind mai frumos, a aroganților. E plin. Care mai de care
a auzit 3 chestii dintr-un domeniu le și etalează cu emfază. Dacă
le-a mai și auzit în engleză, devine cu 2 cm mai înalt. Sunt
mulți pricepuți pe lumea asta care știu jumătăți și sferturi
de noțiuni și adevăruri. A doua categorie este cea a telefoanelor
și a altor obiecte deștepte. Smartphones, Internet of Things, știți
voi. Ai nevoie de o cutiuță subțire plină de chestii electronice
și de niște aplicații și, brusc, telefonul ăla devine o chestie
foarte deșteaptă, care, mai mult, deșteaptă și alte obiecte fără
viață din jurul lui. Televizoarele au devenit deștepte,
frigiderele și ele, aspiratoarele, câte și mai câte. Ultima
chestie de genul ăsta de care am auzit se cheamă restaurante
inteligente. Nu e vorba de a fi un restaurant bun sau unul prost, nu
are legătură cu calitatea bucătăriei sau a decorului, ci cu
servirea și facturarea.
Sursa foto: expressoft.eu
Sursa foto: expressoft.eu
Să
vă explic un pic cum e cu restaurantele tradiționale și cu cele
inteligente, fiindcă e interesant. Să zicem că intri într-un
restaurant cu mai mulți prieteni, vă așezați la masă și
ospătarul vine să vă aducă meniurile după care mai vine o dată
să vă ia comanda. Spuneți fiecare ce doriți, el notează pe un
carnețel, se duce la bucătărie și la bar și spune ce ați
comandat, se pregătește mâncarea și băutura, vi le aduce și la
final face nota. Dar poate e un restaurant aglomerat și băiatul sau
fata mai merge la 9 mese unde ia comandă și face nota. Bucătăria
e supra-aglomerată, uneori mai poate încurca comenzile, așteptați
o grămadă, mai stați un sfert de oră până vă face nota și nu
sunteți foarte mulțumiți. Ăsta e modul tradițional. Cu
restaurantele inteligente e altfel. Există un sistem fizic numit POS restaurant. Acesta este un aparat montat în restaurant care dispune
și de un software marcaj restaurant. Pe scurt, când vine să vă ia
comanda, ospătarul are pe telefon o aplicație care este legată cu
acest sistem. În aplicație are meniul complet introdus și poate să
adauge și orice altă opțiune suplimentară: un anumit topping,
extra-topping, sosuri, să scoată un anumit ingredient sau băutura
să fie la temperatura camerei ori de la frigider. Notează toate
acestea în aplicație și comanda este transmisă automat, în timp
real, către bucătărie, fără ca el să se mai deplaseze până
acolo. Când comanda este gata primește un semnal pe telefon și
poate merge la bucătărie să o aducă. Aplicația are și un modul
de gestiune stocuri, astfel ospătarul știe în orice moment dacă
mai are pe stoc anumite băuturi, să zicem, totul în timp real.
Pentru clienți asta înseamnă o servire mult mai rapidă și mai
precisă. Pentru proprietarul restaurantului și mai ales pentru
angajați înseamnă mai puțin timp alocat pentrru preluarea
comenzilor. Studiile arată că un astfel de sistem reduce cu 60%
timpul de preluare a comenzilor. Acest timp economisit înseamnă că
angajatul este mai puțin stresat, poate fi mai amabil și oferă mai
multă atenție clienților. Când restaurantul este aglomerat
înseamnă gestiune mult mai bună a comenzilor, rulajul de clienți
la mese este mai mare și profitul resturantului crește.
Sursa foto: expressoft.eu
Sursa foto: expressoft.eu
Restaurantul
inteligent are acest avantaj de a oferi beneficii duble, atât pentru
client, cât și pentru proprietarul afacerii. Pe mine m-a convins.
Nu că voi avea prea curând un restaurant, dar îmi dă mai multă
încredere ca și client când știu că există o astfel de soluție
instalată. Multe afaceri mari în acest domeniu folosesc astfel de
soluții. Există chiar și module de administrare a comenzilor cu
livrare externă, pentru cei ce oferă acest serviciu. E un sistem complet și
complex oferit de cei de la Expressoft Technology. Se poate face
chiar și o personalizare a softului pe dimensiunile și cerințele
afacerii iar ei oferă și suport tehnic 24/7.
Nu
sunt mare fan al chestiilor astea smart. Recunosc că ele simplifică
mult viața, dar de multe ori au dezavantaje care țin de costuri și
întreținere. Știți și voi cum e cu telefoanele, cât costă, cum
e cu bateria, memoria și update-urile nenumărate. În cazul
smart-restaurantelor treaba este foarte bună, însă. Îmi place să
mănânc la restaurant și orice chestie care face experiența asta
mai plăcută nu poate decât să mă bucure. Iar mâncatul ar trebui
să fie o bucurie, nu un stres. O smart-bucurie, în cazul ăsta.
Acest
smart-articol a fost scris pentru Superblog 2018.
2 comentarii:
Buna,
Iti multumim pentru interesul acordat probei noastre si iti dorim mult succes!
Cu ganduri bune,
Echipa Expressoft.
Multumesc mult si eu pentru gandurile bune si tema foarte interesanta.
Trimiteți un comentariu