duminică, 21 octombrie 2018

Ce faci când dai de dracul cu BMW-ul

Să presupunem că sunt Stan Pățitul din povestea omonimă a lui Creangă. Și Michiduță îmi zice:

- Stăpâne, ar fi timpul să-ți iei și tu o mașină ca lumea.
- Măi, Chirică, dar ce-mi trebuie mie o mașină, te am pe tine și mă ajuți la toate, ce să fac cu o mașină?
- Dar îți trebuie și ție mașină, să te poți duce unde vrei, când vrei, cu femeia, să o plimbi, să faceți excursii, să mergeți cu copilul, să faceți treabă. Și apoi, eu nu oi fi tot timpul cu tine, când nu voi mai fi eu ce ai să faci?
- Da, dar eu nu mă pricep și o mașină e într-un fel, o mașină altfel, dacă nu nimeresc eu una bună și mă chinui apoi cu ea?
- Lasă, stăpâne, că te ajut eu. Să știi de la mine că mașinile au fiecare cel puțin o aripă de drac în ele, unele au 3, altele au 2, altele doar una. Mergem la târg și ți-o găsesc eu pe cea mai bună.

Merg eu cu Chirică la dealeri, la târg, la prieteni și testez cu el ba pe aia, ba pe ailaltă. Peugeot are 3 aripi de drac, Skoda tot 3, Dacia are două, Volkswagen la fel și uite așa până la urmă alege Michiduță un BMW seria 1, cu 5 uși, F20 LCI.

- Dacă e seria 1, înseamnă că are doar o aripă de drac?
- Nu, neapărat, stăpâne, dar în cazul ăsta se potrivește. Lasă pe mine că te învăț eu ce să faci cu aripa aia de drac și cum să te descurci.

                                                                     Sursa foto: www.exclusivoem.ro
Zis și făcut. Așa că Michiduță mi-a zis să folosesc în primul rând numai piese originale BMW. Ideea e că orice mașină are nevoie de întreținere pentru a da cel mai bun randament și e foarte important să folosești piese originale pentru că acelea sunt făcute după exigențele producătorului. Poți găsi același furnizor de piese, dar așa zisele aftermarket, adică se potrivesc cu cele originale, dar nu sunt la fel de bune calitativ, nerespectând standardele originale. Când vine vorba de o mașină germană, știi că standardele sunt din cele mai înalte. Diavolul se ascunde în detalii, așa că Michiduță a insistat pe ele.

- Să zicem că faci un banal schimb de ulei. Dacă vrei cea mai bună performanță, alege ulei original BMW! Dacă iei alt tip de ulei, motorul BMW nu va funcționa la parametrii optimi, în cazurile mai grave poți chiar să-l strici.
- Măi, Chirică, dar sunt scumpe piesele BMW originale. Parcă nu mă lasă inima să dau atâția bani.
- Hai să te întreb ceva. Ai avut o Dacie de la taică-tău când erai în facultate, nu-i așa? Știi că după iarnă, când ți-a înghețat mașina în spatele blocului, a trebuit să iei ștergătoare noi, da? Cât ai dat, 20 de lei? Afacere bună, nu? Te-au ținut până în vară? Și apoi ce-ai făcut, ai luat altele?
- Am luat, ce să fac?
- Tot de la băieți sau alea originale?
- Am luat originale.
- Și sunt bune, nu? Le-ai ținut până ai dat mașina aia, parcă. Gândește-te tu acuma dacă la un banal ștergător de parbriz e diferență așa mare între piesele originale și aftermarket, ce să mai zicem de componentele cu adevărat importante? Și dacă te-ai convins de asta cu Dacia, cum crezi că e la BMW? Stăpâne, cât sunt în slujba ta, treaba mea e să te învăț numai de bine. Și sfatul meu e că pornind de la cele mai mici detalii, de la accesorii originale BMW până la plăcuțe de frână, simering-uri, filtre, amortizoare sau senzori, să alegi piese OEM BMW.
- Ce OEM, mă? Acum mă înjuri?
- Nu, e denumirea acestor piese originale, abrevierea de la Original Equipment Manufacturer.


Uite așa, Michiduță m-a învățat ce e o mașină de calitate și cum se întreține. Mi-a dat și o recomandare de piese de BMW de la eXclusiv OEM. Am impresia că și-a călcat puțin pe inimă, fiindcă nu cred că piesele originale ies din mâna lui Michiduță și a altora de teapa lui, eu cred că vin din partea ailaltă, aia bună. Dar cred că își bagă el coada când vine vorba de condusul efectiv. Doamne ferește-mă de viteză și neatenție, că de piese proaste mă feresc eu.

Și-am încălecat la volan și v-am spus despre o mașină de poveste.

Articol scris pentru Superblog 2018.

Niciun comentariu: