miercuri, 24 iunie 2015

Pariul literar III (3)

Botez


Ar cam trebui să fac pace cu mine

Printre morminte și printre grele răsuflări,

Să îmi permit să fiu un curajos băiat cuminte

Și să-mi dau voie să imi strivesc mândria

Sub plânsetele trebuincioaselor iertări.



Să-mi aflu cărarea și rostul și-adevărul

Și sâmburii fugarului meu suflet păgân,

Să nu mă sperie demonii, păcatul și gândul,

Să nu mă răpună gunoiul și hăul,

Tristețea, mânia, lăcomia și ura care rămân.



Și s-acopăr totul cu dragoste sfântă,

Cu flori, cu miresme, cu râs și dreptate,

Să-mi dau răzvrătire și seninătate,

Și foc să imi dau în singurătate,

Și-apoi să pășesc cu dor și umilință

Spre altele minuni ascunse în ființă,

În mine, în tine, in păsări și pietre și ape

Să-mi aflu pământul și cerul si râul

Și hainele mele unde sunt lăsate.  

Niciun comentariu: