joi, 8 noiembrie 2018

Nihon e no Tabi (sau cum să ajungi în Japonia)


Pe la 25 de ani eram îndrăgostit de Viki. De o vârstă cu mine, ea era însă tot ceea ce nu eram eu. Eu eram timid și pierdut în spațiu, ea era îndrăzneață și hotărâtă, eu eram cu fluturi în cap, ea era deja plecată din țară și pe picioarele ei. Nu am întâlnit-o niciodată, doar corespondam pe internet, pe un site de socializare. Ne-am scris și vreo 2 scrisori la un moment dat. Am rătăcit adresa ei. Ce e interesant e că profilul ei avea numele Viki Hizashi. Am aflat ulterior că ”hizashi” înseamnă în japoneză rază de soare; i se potrivea. Viki era îndrăgostită de Japonia. Studiase limba, avea multe poze din călătoriile ei în Japonia și avea și două texte scrise în japoneză pe acel site de socializare (Google m-a ajutat cu identificarea limbii, dar nu prea a reușit să mă ajute la traducere). Așa am început eu să fiu interesat de Japonia.

De unde răsare soarele

O știm ca ”Țara soarelui răsare” pentru că se află în partea cea mai estică a planetei față de meridianul zero. Chinezii considerau că la est de ei este originea soarelui, adică în Japonia. Tot ce știu despre Japonia este însă din cărți și de pe internet. Însă ceea ce m-a atras întotdeauna la filosofia și cultura orientală e faptul că pune mult mai mult accent pe om, pe spiritul său și pe relația cu natura decât filosofia occidentală. Există un respect față de natură al japonezilor pe care l-am aflat citind despre ei și asta e un lucru minunat. Aș vrea să vizitez Japonia și să intru în modul de viață al unui om obișnuit, dar știu că este foarte dificil. E o cultură total diferită și doar un bun cunoscător al ei te-ar putea ajuta să o înțelegi.



Bineînțeles că în Japonia pe lângă experiența culturală foarte bogată ai o mulțime de atracții, de la cele ale naturii până la bucătărie, viață de noapte, infrastructură sau temple și viață religioasă. Vreau să simt și ritmul unui oraș cu aproape 10 milioane de locuitori cum este Tokyo dar să cunosc și o parte din imensa moștenire culturală a Kyoto-ului, fosta capitală imperială a țării pentru mai bine de 1000 de ani. Tot în Kyoto poate fi vizitat și vechiul cartier al gheișelor, Gion. Cu puțin noroc, poate chiar văd una. Dar aș vrea să văd și incredibilele parcuri pline de flori, și zona muntelui Fuji, considerat unul dintre munții sacri ai țării. Poți merge cu barca în craterul unui vulcan sau poți experimenta una din numeroasele băi termale, foarte populare în Japonia. Mi-ar plăcea să aflu și din secretele faimoasei ceremonii a ceaiului, să vizitez un templu șintoist, dar să văd și Hiroshima – locul în care acum 73 de ani a fost lansată prima bombă atomică. Sunt atât de multe lucruri pe care le poți face, încât fie îți iei vacanță vreo câteva luni și stai acolo, fie optezi pentru un circuit în Japonia de 2 săptămâni, care să-ți ofere o perspectivă cât mai largă asupra acestei țări atât de fascinante.

Circuit în Japonia 2019



În primăvara lui 2019 un eveniment istoric aparte are loc în Japonia: împăratul Akihito va abdica în favoarea prințului moștenitor Naruhito, moment istoric însoțit de festivități deosebite, având în vedere că astfel va fi fondată o nouă dinastie imperială. Primăvara în Japonia înseamnă întotdeauna Sakura – sărbătoarea cireșilor înfloriți, dar spectacolul floral al Japoniei include și florile de glicină și azalee care explodează în acest sezon. Luna aprilie e perfectă pentru o vizită din această perspectivă. Am enumerat mai sus atracțiile deosebite și cel mai fain e că toate acestea pot fi atinse într-un singur circuit, care pe lângă acestea oferă multe alte experiențe deosebite. Iar când ești însoți de un ghid cu experiență și bun cunoscător al culturii, e și mai fain.

Japonia cu Exact Travel Club

Am dat peste cei de la Exact Travel Club când am căutat pe internet o excursie în Japonia. Lucrul care m-a încântat cel mai mult a fost faptul că au ghid vorbitor de japoneză. În descrierea turului aniversar (noua dinastie, noul Împărat, prilej de sărbătoare în Japonia) pe care îl oferă în perioada 30 aprilie – 3 mai 2019 scrie că vom fi însoțiți de un ghid crescut și educat în Japonia, ceea ce mi se pare un avantaj imens. V-am spus cât de interesat sunt în cunoașterea culturii locale, dincolo de locurile vizitate. Ai ocazia să faci o incursiune, chiar dacă pentru scurt timp, în viața japonezilor obișnuiți cu ajutorul cuiva care îi cunoaște foarte bine. Asta ca să nu mai pomenesc de toate avantajele practice ale prezenței unui astfel de ghid.

În al doilea rând, e evidentă pasiunea pentru Japonia care reiese din modul în care își prezintă circuitele și cum alcătuiesc programul fiecăruia. Pe lângă circuitul aniversar pomenit mai sus, mai poți opta pentru încă unul care ajunge și în Coreea de Sud. E fantastic! Sunt singura agenție din România care au în ofertă emiterea de abonamente pentru căile ferate japoneze, JR Pass. Echipa agenției este mixtă, româno-japoneză iar asta îmi dă încredere.

Un alt lucru care contează este atenția acordată organizării. Mai ales când călătorești într-o țară atât de îndepărtată, cu o cultură total străină, e foarte important să te bazezi pe spiritul organizatoric al agenției, să știi că bagajele tale sunt în siguranță, că este întotdeauna cineva pe care poți întreba orice nelămurire ai. În descrierea fiecărui tur itinerariul este descris pe ore, cu prezentarea clară a fiecărei activități. Nimic nu e lăsat la voia întâmplării, totul este planificat în detalii.

Pasiune, dedicare, spiritul organizatoric sunt ingrediente ale profesionalismului. De altfel, se potrivește: o țară atât de bine cunoscută pentru punctualitate, eficiență, grijă pentru oameni și natură este prezentată mie, turistul care plonjează în necunoscut plin de curiozitate, în modul specific acestei culturi, arătând respect, grijă și eficiență. E un motiv pentru care se numesc Exact Travel Club. Exact!

Articol scris pentru Superblog 2018.





Un comentariu:

Adriana spunea...

Mi-a placut articolul, like ;) Sa postezi mai des!